3 forslag til nytårsforsætter i 2019

Et splinternyt år giver mulighed for forandring, transformation og nedbrydelse af dårlige vaner. Giv de nye vaner en varm velkomst og fyld kalenderne op med gode intentioner. Det er tid til at skrive dine nytårsforsætter for år 2019 ned, og i denne artikel vil vi give dig 3 forslag til, hvad du kan skrive.

Prioritering er nøglen til glæde
Et punkt de fleste kunne blive bedre til, er prioritering. En velovervejet prioritering vil give dig luft til dine yndlingsinteresser og det vil fjerne den stressbyrde, som mange bærer rundt på.

Når du i det nye år, skal blive bedre til at prioritere, handler det om at kunne skelne mellem haster og vigtigt.
En hasteopgave har ofte et kortsigtet mål, som i sidste ende opererer på et meget overfladisk plan. Dine vigtige opgaver er derimod ting, der leder dig frem mod et større mål som for eksempel kan være at få et større mentalt overskud eller et boost i karrieren.

Lige så snart du mestrer dit prioriteringsmønster, vil du ikke længere løbe stærkt efter hasteopgaver, men prioritere de vigtige opgaver, hvilket vil skabe bedre resultater og give dig en rolig følelse i kroppen.

En sundere krop
Et vægttab er nok en af de mest brugte nytårsforsæt til dato. Undersøgelser har vist, at 95% af alle sunde nytårsforsætter holder kun til 15 januar. Hvis man hvert år sætter sig et mål for at tabe sig, men aldrig lykkedes med det, kan det være svært nogensinde at lykkedes, da man måske allerede har givet op på forhånd.

Årsagen til at det ikke lykkedes for mange mennesker, er fordi de formulerer deres nytårsforsæt helt forkert. Normalt fortæller du sikkert dig selv, at du skal tabe sig, udelukkende indtage sunde ting, så du kan fremstå som en mere attraktiv partner,

Men vi anbefaler, at du ændrer fokus, så du i stedet fokuserer på, at du skal forsøge at få en sundere krop, da dette vil pleje ens mentale helbred og gøre en gladere og mere energifuld. Undgå at stille for høje krav til dig til, da dette kun vil mindske din chance for succes. Opstil eksempel vis 3 konkrete punkter, du rent sundhedsmæssigt ønsker at forbedre dig på. Her er et eksempel:

• Start hver morgen ud med en miniudrensning ved at drikke et glas kogt vand med saften fra en citron. Det fjerner alle affaldsstoffer, og giver hele din krop et boost allerede fra morgenstunden.

• Hav fokus på et øget aktivitetsniveau. Sørg for at gå flere skridt.

• Spis kosttilskud i form af fiskeolie. Det er sundt og en god vane at inkorporere til sin hverdag.

Brug penge dér, hvor det betyder noget
Dette nytårsforsæt er mere økonomisk, og det handler om, hvordan du vil bruge dine penge i 2019. Det kan være, at du ønsker at spare op til en skønhedsoperation fra Roskilde Privathospital eller en ferie sydpå. I 2019 handler det derfor om, at du skal blive bedre til at bruge dine penge, dér hvor det betyder noget. Forsøg derfor at skil dig af med impulskøbene og den dovne takeaway løsning.

Forhåbentligt gav denne guide dig inspiration til, hvordan dine nytårsforsætter skal se ud i 2019.