Hurtigfærgen er uegnet til opgaven

LÆSERBREV
Carsten Jensen (direktør for Molslinjen, red.) fremførte hele tiden på pressemødet mandag, at det var kaptajnerne, der aflyste sejladsen på grund af det blæste for meget til sikker sejlads. Express 1 er ikke egnet til sejlads og manøvre i Rønne Havn, når det blæser, så det er naturligt, at kaptajnerne aflyser.

Kontrakten med Molslinjen er sammenlignet med Villum Clausen, ikke med Leonora Christina.

At der har været flere passagerer og mere last i den tid Molslinjen har betjent ruten end tidligere, har ikke noget med aflysningerne at gøre. Den øgede fragtmængde på Køge-ruten skyldes kun, at de ikke tager meget fragt fra Ystad. Det køres over Køge.

At der er brugt cirka 25 millioner kroner på at modernisere Express1, hjælper ikke på færgens tekniske egenskaber.

Med de vejrforhold, der er i Østersøen i vinterhalvåret, kan vi forvente mange aflysninger, og det kan Bornholm ikke være tjent med.

Andre Jensen
Storegade 91
Hasle