Fladskærme og headsets sælger hitter i Sverige under corona

Elgiganten og andre detailkæder i Sverige melder om en voldsom stigning i salget af fladskærme, webkameraer og andre elektroniske produkter som følge af, at mange mennesker arbejder hjemmefra og også tilbringer mere af deres fritid i hjemmet.

Det faktum har øget vigtigheden af det digitale hjem, har både Elgiganten og den konkurrerende kæde Netonnet konstateret under coronapandemien.

– Hele Sverige er flyttet til deres hjemmekontorer og begyndt at kommunikere mere digitalt. Det her (virusudbruddet, red.) har skabt nye tendenser i salget, siger Niclas Eriksson, administrerende direktør for Elgiganten.

Salgstallene for perioden 15. marts til 15. april viser, at Elgigantens salg af fladskærme er steget 215 procent, webkameraer med næsten 340 procent.

Salget af headsets slår alle andre varegrupper med en stigning på 1460 procent i forhold til samme periode i 2019.

– Vi har også bemærket, at espressomaskiner, luftrensere og luftfugtere er steget, siger Niclas Eriksson.

/ritzau/TT