Giv dig selv tid til at leve sundt

At leve sundt kan være en udfordring for mange mennesker. Er man ikke vant til grøn kost og motion, så kan det kræve lidt tid og arbejde at omlægge sin hverdag, hvilket skræmmer mange væk fra et sundere liv.

Her får du nogle gode tips til, hvordan du kan leve sundere uden at det skal koste dig megen tid.

Måltidskasser; spis sundt mens du sparer tid

Det kan være svært at finde tid til et gennemtænkt indkøb. Ofte ryger de samme ting ned i kurven, som man har været vant til i mange år, og det er virkelig her at de usunde vaner kommer til syne.

Har man tilberedt mindre sund mad med færre økologiske råvarer i årevis, så kræver det at man omlægger alle sine indkøbstendenser. Det kan nemlig være svært at begynde og tænke grønt og økologisk fra den ene dag til den anden.

I den forbindelse kan du få hjælp af virksomheder såsom Aarstiderne, som i årevis har beskæftiget sig med økologi og sund madlavning.

Ved at bestille økologiske råvarer eller måltidskasser online, kan du holde inventaret i dit køkken sundt, samtidig med at du kan spare tid på indkøb. Årstiderne måltidskasser er eksempelvis en perfekt løsning til at komme i gang med sunde retter på. Her får du opskrifter på sund og økologisk mad, samtidig med at du får bragt de nødvendige ingredienser til døren.

Skal du omlægge dine kostvaner, så kan den slags måltidskasser være en funktionel og god måde at komme i gang med den nye livsstil på.

Træning kan være mange ting

Når man tænker på træning og motion, så vil manges tanker hurtigt falde på fitness-centrer eller fodboldtræning, begge træningsformer der kræver tid.

At træne eksempelvis fodbold kræver at du overholde de aftalte tider for træning, kampe og alt ind imellem. Det kan være svært at finde tiden til den slags motion, og mange fravælger det pga. tidsmangel.

Men træning, motion og bevægelse behøver ikke at være forbundet med tidsskemaer og bestemte tidspunkter. Motionen kan faktisk inkorporeres i din hverdag på en nem og lige til måde.

Indtænk eksempelvis motionen i din daglige transport. Ved at tage cyklen fremfor bilen på arbejde, får du bevæget dig dagligt, uden at du skal sætte tid af til motionen efter arbejde.

Et andet eksempel kunne være at udskifte en kaffeaftale på en café med en kaffeaftale, hvori der også indgår en gåtur. Skal du f.eks. mødes med en kollega eller ven til en kop kaffe, så kan I med fordel tage den to-go. På den måde kan du dyrke dine sociale relationer og aftaler, samtidig med at du får bevæget dig.