Sådan imponerer du bedst dine kunder

Kunden har altid ret. Sådan lyder et gammel ordsprog, der bliver flittig anvendt, når talen falder på kundepleje. Måske er det en sandhed med modifikationer. Kunden har måske ikke altid ret, men det er ikke ensbetydende med, at man som virksomhedsejer ikke skal gøre sit ypperste for at tilfredsstille kunden.

Er du virksomhedsejer? Og tænker du over de små ting, der gør, at dine kunder får den bedste oplevelse? Det der gør, at de ender hos dig og ikke hos konkurrenten? Hvis ikke, så læs med i denne artikel, hvor vi gør dig klogere på, hvordan du bedst imponerer dine kunder.

Giv noget ekstra, som kunden ikke forventer

Har du en webshop, hvor du sælger varer? Så kan du med fordel sende en lille ekstra hilsen med, når du sender dine pakker. De fleste elsker nemlig at modtage en lille overraskelse, som de ikke havde regnet med. Det føles som at få en lille gave.

Hvad der skal i pakken, kommer naturligvis an på, hvilken slags webshop, du har. Hvis du sælger legetøj kunne det være en lille ballon eller en slikkepind. Sælger du blomster, kunne du vedlægge en lille pose med blomsterfrø. Har du en webshop med delikatesser, ville et lille stykke chokolade formentlig gøre glæde. Ligesom et fint bogmærke kunne være oplagt, hvis du sælger bøger.

Gør omgivelserne til noget særligt

Er din virksomhed bygget op omkring dig og din person, så findes der andre måder, hvorpå du kan imponere dine kunder. Giver du eksempelvis foredrag, laver kursusforløb eller afholder konferencer, kan du imponere dine kunder med smukke omgivelser og god service.

Ved at skabe en unik oplevelse for dine kunder, vil du uden tvivl kunne tiltrække nye potentielle kunder. Så vælg et sted, der emmer af en særlig atmosfære og som ikke er tamt og kedeligt. Eksempelvis kan du afholde konference Nordsjælland i smukke omgivelser, der med garanti vil få dine kunder til at anbefale dig til andre.

Sæt dig i din kundes sted og forstå deres behov

Der er næppe noget mere betryggende, end når folk lytter og kan sætte sig ind i ens udfordringer. Den slags er ikke blot forbeholdt venskabssfæren. Det er i høj grad også en del af forholdet mellem virksomhed og kunde. Så sæt dig ind i din kundes udfordringer, og vis at du er engageret i dem.

Mange af os er enormt loyale over for brands, virksomheder og lignende, hvis vi føler, vi har fået en god oplevelse med dem eller skabet en form for følelsesmæssig kontakt. Så vær ikke nærig med at gå ind i disse relationer og høst frugten af dit arbejde med kunder, der er loyale over for dig. Det er win/win for begge parter.