Jesper Maack, Molslinjens pr- og kommunikationschef, drøftede færgebetjeningen med bornholmerne under sidste års udgave af Folkemødet. Arkivfoto: Berit Hvassum

Hovedsponsor: Vi forsøger at få Folkemødet til at genopstå i 2021

Bornholmslinjen er som en af Folkemødets to hovedsponsorer (den anden er Bornfiber) en af de partnere, som Foreningen Folkemødets ledelse henviser til, når de fortæller om, hvad der skal til for at afbøde de økonomiske konsekvenser af aflysningen.

Færgeselskabet er taget med på råd op til aflysningen af årets udgave, og ifølge kommunikations- og pr-chef Jesper Maack vil Bornholmslinjen støtte foreningen bag Folkemødet.

– Vi har sagt, at vi er med. Vi render ikke af pladsen, kigger frem mod 2021 og forsøger at få Folkemødet til at genopstå der, siger Jesper Maack.

Selv om han sidder i Jylland, har Jesper Maack stor forståelse for, hvilken effekt aflysningen af Folkemødet får på Bornholm. Tabet af en årets vigtigste uger, hvor der på de travleste dage var planlagt 11 dobbeltafgange mellem Rønne og Ystad, heraf to med Povl Anker, kommer også til at ramme rederiet økonomisk.

– Uden at gå i detaljer er dette bare endnu en sten i rygsækken i forhold til den udfordring, som virussen er blevet. Ingen tvivl om, at vi også må tage et økonomisk slag. Men vi er i samme båd som alt og alle lige nu, siger Jesper Maack.

– Folkemødet er den tid på året, hvor vi – og andre transportører til Bornholm – har størst aktivitet. Vi skal lige tilbage i tænkeboks.