FOR ABONNENTER

Debat: Frustrerende ventetid på skadestuen

LÆSERBREV

I sidste tirsdags avis vistes en artikel, der omhandlede, at hospitalets skadestue skulle orientere patienterne nærmere om ventetiderne, og det, synes jeg, er stærkt påkrævet.

Forleden dag ankom jeg til skadestuen, fordi jeg var faldet og havde slået hul i hovedbunden. Da jeg tilsyneladende er ret tykhovedet, var blødningen heldigvis standset.

Jeg ankom til skadestuen et par minutter over klokken 14:00, og omkring et kvarter senere blev jeg undersøgt af en sygeplejerske. Hun ville rådføre sig med en læge, om såret skulle syes, eller hvad der skulle ske. Sygeplejersken bad mig vente i venterummet, indtil hun ville vende tilbage med en afklaring.

Klokken 16:15 – to timer havde jeg nu siddet og ventet i venterummet – det meste af tiden alene – uden at jeg blev kontaktet.

Jeg meddelte herefter receptionen, at hvis nogen mod forventning spurgte efter mig, var jeg gået hjem – ikke med hovedet under armen, men alligevel lidt frustrereret.

Torben Petersen
Laksegade 24, Rønne