FOR ABONNENTER

Debat: Bod burde komme færgepassagererne til gode

LÆSERBREV

Molslinjen bliver afkrævet en bod på 3 millioner kroner for ikke at overholde kontrakten med Transportministeriet. Hvad bliver de penge brugt til?

Det logiske ville være, at Bornholmslinjens passagerer får glæde af dem. Det er jo os, som må leve med de elendige forhold. Ikke ministeriet.

Boden kunne eventuelt anvendes til at afskaffe urimelige gebyrer, som Transportministeriet har godkendt.

Et eksempel på et sådant gebyr:

7. januar bestilles billetter online: Bil med fire personer Rønne-Ystad og retur. Afrejse 25. maj, retur 1. juni.

Grundet uforudsete hændelser må returbiletten ændres.

11. januar ombookes, også online, til hjemrejse 8. juni. Dette indebærer en dyrere billet foruden et gebyr på 100 kroner.

Der er her tale om billetter, der er købt og betalt fire måneder før rejse.

Er det rimeligt?

PS: Det skal retfærdigvis nævnes, at det var gratis at brokke sig hos den yderst flinke dame på Molslinjens kontor i Rønne.

Hans Chr. Buhl
Kong Gustafsvej 1
Nexø