GOLF
En ny sponsoraftale mellem Bornholms Golf Klub i Robbedale og Rema 1000 i Rønne vil gøre golfspillet mere tilgængeligt for både fastboende og turister fra den kommende sæson. Hensigten er nemlig, at der skal laves flere aktiviteter på fairways og greens for alle, der har lyst til at prøve kræfter med golfspillet, uden at de behøver at være medlem af en klub.
Omdrejningspunktet for det nye tiltag er 9-hulsbanen i Bornholms Golf Klub, for der kan ikke-medlemmer købe sig adgang til at spille, og den mulighed får nu et løft med sponsoraftalen, som gælder i de kommende år 2021-2023.
– Som en del af aftalen skal vi holde flere turneringer på vores 9-hulsbane, hvor alle uden golfforudsætninger kan være med, og højdepunkterne vil være enkelte turneringer i højsæsonen kaldet ‘Rema 1000 Golf Open’. Det glæder vi os rigtig meget til, og vi er super glade for det nye samarbejde, som vi forventer os meget af, siger formanden for Bornholms Golf Klub, Mette Munch-Mikkelsen.
Golf kan øge discountbutikkernes synlighed
Hos Rema 1000 er der også store forventninger til aftalen.
– Nu har vi i Rema ligget på Bornholm i over tre år, og vi har i et stykke tid kigget os om efter en samarbejdspartner på Bornholm for at øge synligheden af vores butikker, og jeg tror, vi har fundet det perfekte match med Bornholms Golf Klub, fortæller direktør for Rema 1000 i Rønne, Jens Christian Viborg.
– Golfklubben har været meget positive overfor vores forslag til initiativer, og vi går ind i samarbejdet med fuld tiltro til, at det vil være til stor gavn for både vores forretning og vores kunder på Bornholm, siger han.

Forandringer på banen
Aftalen betyder blandt andet, at 9-hulsbanen bliver omdøbt til at hedde ‘Rema 1000 banen – 9 hullers Pay & Play’, og ud over de nye turneringer vil aftalen også medføre synlige forandringer på og omkring banen. Dels vil der komme nye hulkopper, flagstænger og hulflag med Rema 1000-logoer på, og dels vil der ved starten af banen være en markering af samarbejdet med store flag eller en portal.
Endelig vil partnerne også lave fælles markedsføring overfor både turister og fastboende i diverse medier. Selv uden markedsføring er det dog lykkedes med at gøre banen populær, hvilket sandsynligvis skyldes, at både fastboende og turister har opdaget, at golfklubben for et par år siden udvidede banen, så den nu tæller hele 1.750 meter. I 2020 har banen således været besøgt af mere end 600 mennesker (greenfeespillere) udover klubbens egne cirka 400 medlemmer og årets cirka 80 personer på golfskolen.
Forventningen er nu, at endnu flere vil tage vejen forbi golfbanen, når den til marts åbner igen.
Flere spiller golf
At der kommer flere og svinger køllen er vigtigt, for golfsporten har i længere tid været præget af nedgang i medlemstallet. I år er interessen dog steget – også hos Bornholms Golf Klub, som tror, det både har noget at gøre med coronaen og med de tiltag, som klubben har søsat.
– Måske har coronaen gjort, at flere vender blikket mod udendørsaktiviteter, men takket være nye initiativer og en flok uundværlige frivillige, har vi også selv gjort en ekstra indsats for at tiltrække flere mennesker til vores baner, hvilket vi heldigvis kan se virker. Og den nye aftale med Rema 1000 er den foreløbige krone på det værk, fortæller formand Mette Munch-Mikkelsen.