ANNONCE:
Når potentielle kunder leder efter en vare eller en service på nettet, så er der rigtig mange parametre, der kan spille ind. Der er dog ingen tvivl om, at der er større sandsynlighed for at blive valgt som virksomhed, hvis man fremstår professionel og troværdig - og her er der mange forskellige tricks, man kan bruge for at fremstå mere professionel end konkurrenterne.
Kunder sætter pris på, at virksomhedens opbygning er til at forstå, og at der er en kundeservice, man kan få fat i, hvis tingene ikke er, som de forventes at være. En professionel fremtoning skiller fårene fra bukkene på nettet, og den rette fremtoning er virkelig noget, der er værd at bruge tid og penge på.
Giv hjemmesiden et facelift og fremhæv de gode sider ved virksomheden
Hjemmesidens forside er naturligvis det, som kunderne først finder frem til, når de søger på en specifik service eller vare - og i rigtig mange tilfælde danner kunderne sig allerede en holdning til virksomheden baseret på førstehåndsindtrykket på forsiden. Derfor bør man investere lidt penge i at få en professionel virksomhed til at opsætte hjemmesiden, så layoutet er enkelt, lækkert og tillidsvækkende.
Herudover er det en rigtig god idé at bruge forsiden til at fortælle virksomhedens historie eller fremhæve andre gode sider ved virksomheden. Kunder bedømmer virksomheder på meget mere end bare prisen, og selvom det kan være fristende at plastre forsiden til med gode tilbud, så er det mere professionelt at fremhæve virksomhedens gode sider i stedet.
Skift virksomhedens telefonnummer ud
Selvom det kan virke som petitesser, som man ikke bør bruge sin tid på, så er det ofte de små ting, kunderne bider mærke i, når de vælger samarbejdspartner. En lille ting, som f.eks. virksomhedens telefonnummer, kan være forskellen på en handel eller ej - og derfor kan det være et nemt lille trick til en mere professionel virksomhed, hvis man skifter telefonnummeret til et
guldnummer.
Et guldnummer er betegnelsen for et telefonnummer, der er nemt at huske, vækker tillid hos forbrugerne, og som i det hele taget kendetegner en professionel virksomhed. Et mobilnummer i de høje 40’ere vækker ikke altid den store tillid hos potentielle kunder - og selvom det ikke burde betyde noget, så er det ikke desto mindre noget af det, kunderne bedømmer ens professionalitet ud fra. Telefonnummeret er en vigtig del af virksomhedens ansigt udadtil, og derfor bør det være nemt at huske og tage sig godt ud, så kunderne ikke er i tvivl om, at der er nogen, der tager telefonen i den anden ende.