Online markedsføring – hvilke kanaler er bedst for din virksomhed?

Online markedsføring – hvilke kanaler er bedst for din virksomhed?
ONLINE-TRANSLATION.DK |
ANNONCE:

Har du en online forretning, eller er man en offentlig organisation som ønsker at frembringe et budskab, eller skabe interesse hos et specielt segment, så er online markedsføring en nødvendighed.
Der findes mange forskellige kanaler som alle har sine fordele og ulemper. Det er altså ikke altid en god strategi at fyre på alle cylindre på alle medier, men derimod er det en god idé at tilrettelægge en målrettet strategi med et klart formål.

Facebook, Instagram, Pinterest eller SEO? – ja mulighederne er mange, og det gælder om at vælge de kanaler som giver mest mening for dig.
Det vil vi gennemgå i denne artikel, hvor du forhåbentligt vil blive lidt klogere på; 1 – hvor stor gavn du kan få af en online markedsføringsstrategi, 2 – hvilken strategi og/eller platform/metode bør din virksomheden beskæftige sig med?

SoMe marketing – populært, med træd varsomt

Annoncer på de sociale medier kan øge din forretnings omsætning, hvis gjort korrekt. Det kan altid betale sig at få lidt professionel hjælp til at udarbejde disse annoncer og til at få dem sat op.
Får man ikke opsat en annonce korrekt efter de metriks der er opstillet, så kan det nemlig blive dyrt at køre annoncen, eftersom du ikke rammer den ideelle målgruppe.

Fordelen ved SoMe annoncer er, at man kan ramme en ret præcis målgruppe, og dermed garantere en ret stor konvertingsrate – såfremt produktet du tilbyder, er af en vis standard selvfølgelig.

 SEO – Organisk trafik

SEO, som står for Search Engine Optimization, er en aktiv indsats for at komme højere op i søgeresultaterne på Google. Når du f.eks. søger på et vilkårligt søgeord – lad os bare sige ”tolkeservice” – så kommer diverse sider op i en rækkefølge som er bestemt af Googles algoritme, som helt overordnet set er udviklet til at give forbrugeren de bedste sider øverst i søgeresultatet, med så meget relevans til emnet der nu Googles.

SEO er altså ikke – modsat de andre strategier – en betalt annonceform, men derimod en strategi der går ud på, at optimere ens hjemmesides indhold efter udvalgte søgeord.
Der er en masse strategier og metoder hvorpå man kan komme højere op på Google, og det findes der professionelle bureauer til at håndterer for dig.
Det er muligt at gøre det selv, men det kræver lidt knowhow, og det vil nok være bedre givet ud, at betale dig fra det, med mindre du allerede ved en del om det i forvejen.

Google Ads er også en mulighed

Som du nok allerede har lagt mærke til, så er de første søgninger på Google typisk annoncer, og altså ikke organisk søgning, hvorfor det selvfølgelig også er en mulighed.
Google Ads er også en god måde at annoncere for sine produkter på, men de er en smule mere begrænset end SoMe annoncer, eftersom det typisk mest er tekst annoncer som relateres til det søgeord der søges på, og dermed ikke så målgruppe specifik. Til gengæld er der stor chance for, at man får besøgende på siden, som aktivt søger efter den vare som du annoncerer med, hvor man med sociale medier rammer en specifik målgruppe, men med en masse der uinteresseret.