4 gode grunde til at bruge tid på SEO

4 gode grunde til at bruge tid på SEO
NEMPROGRAMMERING.DK |
ANNONCE:

SEO står for Search Engine Optimization, altså søgeordsoptimering på dansk. Nu og da kaldes det også SEO-optimering, hvilket selvfølgelig er lidt redundant. SEO er ganske enkelt det sprog, som søgemaskiner taler for at finde ud af, hvilke hjemmesider de helst bør vise til deres besøgende. En søgemaskine, som vi alle kender, er Google, og for at få sin hjemmeside frem, når folk søger efter den, er det derfor vigtigt, at man har optimeret sin hjemmeside til Googles standard.

Her får du fire gode grunde til, at du bør fokusere på SEO til din hjemmeside.

SEO giver penge i kassen

SEO er især et godt redskab til webshops og andre online forhandlere. Med en søgeoptimeret hjemmeside er det nemmere for kunder at finde netop din hjemmeside. Dette er især brugbart, hvis du er forhandler af specifikke mærker, som andre hjemmesider måske også forhandler.

Desuden er SEO ikke den sværeste kunst at lære, selvom det selvfølgelig kan være overvældende at komme i gang med. Heldigvis kan Thomas fra NemProgrammering.dk hjælpe dig i gang via sit SEO-kursus. Lær SEO med dette SEO kursus ved at klikke på linket.

SEO får dit navn rundt omkring

En god, søgeoptimeret hjemmeside vil Google ganske enkelt foretrække at vise til sine besøgende frem for en hjemmeside, som er et værre rod, når det kommer til søgeord. Langt de fleste online shoppere vil nemlig søge rundt på internettet efter et specifikt produkt, ikke en specifik forhandler, og derfor er det altid godt, hvis Google viser din hjemmeside før alle andre hjemmesider. Hvis din hjemmeside bliver anbefalet af Google nok gange til en given køber, har du potentielt fået en fast kunde i butikken!

SEO højner din forståelse for dine kunder

Foruden at hjælpe direkte med at få penge i kassen og kunder i butikken er SEO også et fantastisk redskab til at lære at forstå dine kunder lidt bedre. Besøg på hjemmesiden er selvfølgelig en god indikator, men nogle hjemmesider oplever mange besøgende uden egentlig at opnå noget salg. Med en bedre forståelse for SEO kan du nemmere finde ud af, præcis hvad der trækker dine kunder mod kassen.

Herigennem vil SEO i sidste ende give dig en højere konverteringsfrekvens. Din konverteringsfrekvens er ganske enkelt den frekvens, med hvilken du opnår salg oftere (eller sjældnere) i forhold til dit antal besøgende på hjemmesiden.

SEO kan betale sig

Selvom dette selvfølgelig efterhånden allerede har sagt sig selv i løbet af denne artikel, så kan en fornuftig investering i god SEO ganske enkelt ende med at tjene sig selv ind igen via indtjeningen, som du vil opnå, når din hjemmeside er søgeoptimeret. En søgeoptimeret hjemmeside vil få flere klik, som vil omdannes til flere salg, og derved kan investeringen i SEO til din hjemmeside hurtigt betale sig.