Er du bange for at din virksomhed ikke overlever Corona-krisen?

Denne tid er hård for os alle, men det er særligt de små virksomheder der bliver hårdt ramt under denne krise. Alle de virksomheder der lever af deres fysiske kunder – kaffebarerne, cafeer og restauranter, men også de små butikker med specialvarer kan mærke presset. Vi giver her lidt tips til at komme nemmeste igennem denne krise.

Sørg for at nå ud til dine kunder på nye måder

Det er nu du har rigtig god tid til at få gang i din virksomheds sociale medier, og dette kan være en særligt god måde at få lidt ekstra gang i salget under Corona. Prøv dig frem med nye typer opslag, særlige tilbud, gavekort osv.

Forsøg også så vidt muligt at engagere dine følgere og potentielle kunder, og tøv ikke med at række ud og fortælle hvor hård tiden er for din virksomhed. Man er nødt til at bruge rigeligt med patos og ikke være bange for at spille lidt på folks følelser – vi er jo alle mennesker, og de fleste kan godt finde på at bruge lidt ekstra penge på en god sag.

Tid til nye strategier og ideer

Selvom det kan være hårdt at fjerne fokus fra den pressede økonomi, så kan det være oplagt at fokusere på nye tiltag til forretningen. Måske er der noget du kan gøre bedre? Dette kan også være noget du kan lokke nye kunder til med, og giv eventuelt gode priser eller specielle deals på nye ting.

Det handler om at engagere folk på lang sigt, og hvis du kan det, så har du også kunder på den anden side af Corona. Måske finder du også ud af at du skal lægge helt om, og måske gå i en anden retning?

En tvungen pause er ofte det der skal til for at man lige stopper op og ser om man er på vej i den rigtige retning – det kan være at du finder ud af du har større chancer i en anden branche? Hvis det økonomiske pres bliver for meget for din virksomhed, så lån penge til virksomhed – på den måde kan du sikre din overlevelse.