Landets største supermarked på nettet har stadig lang vej til Bornholm

Dagligvarekæden Nemlig.com, der kun opererer på nettet, har de seneste år været i vækst i både omsætning og medarbejdere og beskæftiger i dag 830 ansatte.

Sortimentet er på 12.000 forskellige varenumre, og i dagbladet Børsen i denne uge lød det, at Nemlig.com er landets største forhandler af dagligvarer på nettet, og at “Nemlig.com skal poppe op i alle danskeres bevidsthed, når dankort og nemid hives frem for at netshoppe”.

Men alle danskere kan altså endnu ikke handle hos Nemlig.com. Når man eksempelvis indtaster, at man gerne vil have leveret varerne i sin indkøbskurv i postnummer 3700, får man denne besked:

På den baggrund har Bornholms Tidende rettet henvendelse til Nemlig.com, og her kan kædens administrerende direktør og stifter, Stefan Plenge, berette, at en forbindelse mellem Nemlig.com og Bornholm har lange udsigter.

– Vi kigger blandt andet på efterspørgslen, når vi udvider vores leveringsområde til at dække nye dele af landet, og det er fortsat vores ambition at komme ud til så mange danskere som overhovedet muligt, forklarer han.

– På nuværende tidspunkt er der desværre ingen konkrete planer om at udvide vores leveringsområde til Bornholm. Vi følger dog udviklingen meget tæt, og i takt med at flere danskere køber dagligvarer på nettet, så vil vi også udvide til at dække en større del af landet, siger Stefan Plenge.

Et udsnit af Danmark

Nemlig.com byder på en “ekstremt vanedannende handlefrihed” og er et supermarked for alle – men indtil videre byder hjemmesidens kort over postnumre, som man leverer til, altså endnu på mange huller.

Hjemmesiden videreformidler nedenstående udsnit af danmarkskortet:

Nemlig.com leverer i de orange områder. Illustration: Nemlig.com