Danskernes foretrukne bank fik sidste år 500 nye kunder på Bornholm

Danskernes foretrukne bank fik sidste år 500 nye kunder på Bornholm
Jan Hammer Fussing ved åbningen af filialen i Rønne for godt to år siden. Arkivfoto: Torben Østergaard Møller
| ABONNENT | 8. JAN 2021 • 17:41
Af:
torben-oestergaard-moeller
| ABONNENT
8. JAN 2021 • 17:41
ERHVERV

Arbejdernes Landsbank er danskernes foretrukne bank for 12. år i træk.

Det oplyser filialdirektør i Rønne Jan Hammer Fussing i en pressemeddelelse.

Kåringen sker i Voxmeters store, årlige bankundersøgelse, som bygger på svar fra 62.000 danskere, der har besvaret spørgsmål om rådgivning, produkter, services, kundeinformation, ledelse, image og markedsføring.

– Det er fuldstændig fantastisk, at vi i 2020 kunne fastholde vores position som "danskernes foretrukne bank" nu for 12. år i træk. Vi vil selvfølgelig fortsætte med at gå efter flere og mere tilfredse kunder i 2021, noterer filialdirektøren.

Ifølge undersøgelsen er det særligt inden for kompetent rådgivning, seriøs behandling, troværdighed og tillid til ledelsen, at de danske bankkunder giver høje karakterer til Arbejdernes Landsbank.

– Vi er meget stolte over de flotte tilbagemeldinger, som giver os stor lyst til at blive ved med at gøre kunderne tilfredse. Det gør vi ved at navigere efter sunde værdier som ansvarlighed, nærvær og enkelthed. Vi rådgiver til kundens bedste – ikke bankens – og det kvitterer kunderne for, bemærker Jan Hammer Fussing.

Flere bolighandler

2020 var et meget anderledes år – også i Arbejdernes Landsbank på Bornholm. Filialen gennemførte markant flere onlinemøder med kunderne grundet de begrænsede muligheder for at mødes ansigt til ansigt i filialen. Men banken oplevede også stor kundetilgang og voksede på landsplan med over 14.000 flere privatkunder i 2020, heraf 500 på Bornholm.

Kunderne har også gennemført flere bolighandler end de foregående år, ligesom de grønne billån har været i høj kurs.
 


Undersøgelsen

• CEM Bank Intelligence fra Voxmeter er Danmarks største og mest dybdegående bankkundeundersøgelse.

• Undersøgelsen er gennemført blandt cirka 62.000 tilfældigt udvalgte kunder i de 20 største banker i Danmark.

• Det er 12. år i træk, at Arbejdernes Landsbank scorer højest i undersøgelsen.

• Kåringen sker på baggrund af CEM-scoren, som beregnes efter alle de berøringsområder, kunderne har med bankerne, for eksempel rådgivning, produkter, services, kundeinformation, ledelse, image og markedsføring.

• Arbejdernes Landsbank fik i 2020 en samlet CEM-score på 7.525, hvilket er 261 point foran nærmeste konkurrent, Ringkjøbing Landbobank. Den maksimale score er 11.000.