Fin pris til Midtbornholms Auto: De sætter fokus på fremtidens biler

| ABONNENT | 9. NOV 2019 • 17:31
Af:
torben-oestergaard-moeller
| ABONNENT
9. NOV 2019 • 17:31
Midtbornholms Auto i Aakirkeby kan kalde sig Årets Innovative Læreplads.

Det er Fonden for Entreprenørskab, der sammen med Danske Erhvervsskoler og -Gymnasier har søsat prisen, som tildeles en arbejdsgiver, som i årets løb har støttet sin elev/lærling i at gennemføre et innovativt projekt – og fredag eftermiddag tildelte Campus Bornholm prisen til Midtbornholms Auto.

Det var Sille Amalie Grænge, der indstillede firmaet til prisen med blandt andet denne begrundelse:

”Det gør jeg, fordi de sætter meget fokus på fremtidens biler. Vi som lærlinge får rigtig meget ud af at arbejde på de nye moderne biler”.

I sin indstilling forklarede hun også, at firmaet lægger vægt på, at også andre bliver klogere på, hvordan bilerne fungerer med el og hybridsystemet, hvorfor det laver events og er ude til diverse arrangementer for at fortælle om el og hybrid.

 
Det er rart, at
blive nomineret
og udnævnt
til årets innovative
læreplads af sin
egen lærling

 

– Det er rart, at blive nomineret og udnævnt til årets innovative læreplads af sin egen lærling, fortæller værkfører Jon Kofoed-Nielsen i en mail til Bornholms Tidende.

– Sille, som til at begynde med har indstillet sin arbejdsplads, passer selv generelt rigtig godt med den beskrivelse. Hun er god til at tænke nyt og prøve grænser af med stort gå på mod og er ikke bange for nye tiltag. Som virksomhed i en konstant foranderlighed, hvor teknologien udvikler sig hele tiden, er det vigtigt at skabe nogle læringsrammer, hvor lærlingene er omstillingsparate og villige til at lære noget nyt.

– Samtidig er man nødt til kontinuerligt at tænke på vigtigheden af de relationer, man interagerer med i dagligdagen, internt som eksternt. Når innovationstanken også må inkludere relationen til kunden, er det vigtigt, at man som elev også lærer at forholde sig til, hvilke diskurser der hersker i samfundet, hvilke styringsmekanismer vi er underlagt og de demografiske og geografiske faktorer, som er afgørende for, at vi kan differentiere os fra andre med henblik på servicestrategisk innovation.

– I dette ansigt udadtil mod kunderne er det rart at se, at Sille befinder sig rigtig godt – og i det daglige er en kompetent ambassadør for virksomhedens innovationsstrategier. Vi er taknemmelige for anerkendelsen, slutter værkføreren.