Jeg skal være den første til at beklage, at det, der syntes at være et godt projekt for hele Bornholm, endte på denne måde. Men set i bakspejlet burde jeg fra den dag, jeg fik henvendelsen fra hr. Miroschlaw Balicki (ejeren af hurtigfærgen »Delfin 3« og senere »Jantar«) om, at der skulle laves et joint-venture selskab mellem dem (KZP) og Nexø/Bornholm, så der kunne indsættes den rigtige færge, have meddelt, at det blev uden mig.
Jeg havde desværre ikke fantasi nok til at forestille mig, at et godt, gennemarbejdet, seriøst projekt, godkendt af bl.a. Difko, Mærsk og Statens Skibskreditfond, blev saboteret af lokale stærke kræfter alene på grund af mit familienavn, men sådan blev det, og sådan er det desværre også gået mange andre seriøse projekter her på øen, hvor initiativtagerne har været »de forkerte«.
Derfor ser fremtiden også meget sort ud for Bornholm.
Jeg havde desværre ikke fantasi nok til at forestille mig, at et godt, gennemarbejdet, seriøst projekt, godkendt af bl.a. Difko, Mærsk og Statens Skibskreditfond, blev saboteret af lokale stærke kræfter alene på grund af mit familienavn, men sådan blev det, og sådan er det desværre også gået mange andre seriøse projekter her på øen, hvor initiativtagerne har været »de forkerte«.
Derfor ser fremtiden også meget sort ud for Bornholm.