PRM / If indgår partnerskab med CBS Students

Pressemeddelelse fra If Skadeforsikring
Vi er gået ind i dette partnerskab med både hjerte og hjerne. De studerende på CBS er både fremtidens forsikringskunder og fremtidens medarbejdere, og er derfor en meget interessant målgruppe for os at bygge en tæt relation til”, forklarer Kim Andersen, Head of Digital and Strategic Partnerships hos If Skadeforsikring.

“Vi vil gerne involvere flere unge i en stillingtagen til forsikringer og styrke deres nysgerrighed og lyst til at være forsikret. Det kan ske ved rådgivningscaféer i deres studiemiljø, ligesom vi vil være synlige på deres sociale medier. De studerende på CBS skal opleve en stribe fordele ved at have If som partner, heriblandt en attraktiv studieforsikring, og gennem disse aktiviteter også øge kendskabet til os”, siger Kim Andersen.

If ønsker at skabe en position på studiemarkedet, og komme i dialog med de unge om overvejelser bag til- eller fravalg af forsikringer.

“Vi ved fra flere undersøgelser, at unge under 25 år er den aldersgruppe, hvor færrest har indbo- og ulykkesforsikring”, siger han.

If ser også partnerskabet som en mulighed for at profilere de mange forskellige professioner og stillinger, der er i forsikringsselskabet, for CBS’ kandidater samt mulighederne for både danske og nordiske stillinger i koncernen.Partnerskabet er indgået med studenterrådet på CBS og har dermed direkte de studerendes tarv for øje.

Head of Partners hos CBS Students, Mads Taudal Nyeng, siger om partnerskabsaftalen:
“Vi er en interessant målgruppe for mange finansvirksomheder, og finansbranchen er samtidig meget interessant for CBS’ studerende, da mange ender med at starte deres karriere dér. Vi oplever If som særlig interessant, blandt andet på grund af deres samfundsansvarlige profil. Det giver mening for de studerende at skabe relationer med en sådan virksomhed”, siger han.

“Vi oplever If som et ansvarligt selskab med stort fokus på både mennesker, samfund og miljø. If formår at være både moderne, innovative og i øjenhøjde. Det tror vi på er et godt match for de studerende”, supplerer Mette Skov Møller, Vice President hos CBS Students.

Partnerskabet træder i kraft den 1. januar 2020.

CBS Students er studenterrådet på CBS, der repræsenterer de 21.000 studerende og er dermed Danmarks største. CBS Students arbejder sammen med en række eksterne erhvervspartnere for at bringe erhvervslivet i øjenhøjde med de studerende.

If har mangeårige erfaringer med partnerskaber. Blandt andet har samarbejder med tyve af de store bilmærker gjort If størst i Danmark på forsikring af nye biler.

Kontakt:
Kommunikationschef Birgitte Ringbæk tlf.: 3687 4183 / 6120 5009 email: [email protected]
Læs hele pressemeddelelsen på Via Ritzau her: https://via.ritzau.dk/pressemeddelelse/if-indgar-partnerskab-med-cbs-students?releaseId=13581597