Online salg og genåbning sender Adidas retur til overskud

Forbrugerne har hevet Adidas-produkter ned fra de virtuelle hylder i tredje kvartal, hvor det også har givet medvind, at de fysiske butikker er genåbnet.

Det har betydet, at selskabet i juli, august og september fik et overskud på 546 millioner euro – svarende til 4 milliarder kroner. Det fremgår af selskabets regnskab for perioden.

Det er markant bedre end i andet kvartal, hvor nedlukningen af butikker på grund af corona gav et underskud på 2,2 milliarder kroner.

Det er dog knap 600 millioner kroner mindre end de samme tre måneder sidste år.

– Vi så en stærk genopretning for vores forretning i tredje kvartal, siger topchef Kasper Rørsted i en kommentar.

Han fortæller, at selskabet var på vej mod at vokse i fjerde kvartal, men at den seneste udvikling i coronapandemien kræver opmærksomhed.

– Men det overrasker os ikke. Takket være vores forsigtige tilgang er vi nu godt forberedte til at håndtere disse kortsigtede usikkerheder, siger Rørsted.

Den danske topchef har været ansat i Adidas siden oktober 2016. Han har som minimum kontrakt frem til og med 31. juli 2026.

/ritzau/