Langt de fleste YouSee-kunder kan igen skifte kanaler

Langt de fleste kunder hos YouSee med en bland-selv-tv-pakke kan igen udskifte kanaler, efter et problem siden årsskiftet ellers har forhindret det.

Det oplyser YouSee i en mail til Ritzau.

Der vil dog fortsat være perioder, hvor nogle kunder vil opleve, at de ikke kan komme ind og vælge nye tv-kanaler.

– Vi arbejder fortsat på højtryk for at løse fejlen helt og beklager meget, at vi endnu ikke kan sætte en tidshorisont på, hvornår vi er helt i mål, lyder det.

Kan man ikke komme ind, foreslår YouSee, at man prøver igen senere.

Problemet opstod ved årsskiftet, og det ligger i den funktion, hvor kunderne kan skifte kanaler i deres bland selv-pakker.

Fra 1. januar gik 11 Discovery-kanaler i sort hos YouSee. Der er tale om kanaler som Kanal 4, Kanal 5, 6’eren samt Eurosport 1 og 2.

Tidligere har YouSee-direktør Jacob Mortensen forklaret, at Discovery-kanalernes exit er årsagen til de tekniske problemer.

– Der er både en sammenhæng med øget trafik og de kanalændringer, vi har lavet her fra årsskiftet. Det er en kombination. Det er også det, der har gjort det sværere end forventet at løse det, sagde han fredag til Ritzau.

YouSee har 250.000 tv-kunder med bland-selv-pakker.

Hen over weekenden har mange kunder kunnet komme ind og vælge nye kanaler, selv om der er altså fortsat kan være problemer.

– Heldigvis kan langt de fleste af vores kunder nu igen komme ind i Bland Selv, og hen over weekenden har rigtig mange kunder været inde og vælge nye tv-kanaler og streamingtjenester.

– Der er dog fortsat perioder, hvor vores kunder desværre oplever, at de ikke kan komme ind. Vi beklager meget og opfordrer til, at de prøver igen senere, oplyser YouSee.

Selskabet har lovet kompensation til de berørte kunder. Det er ikke oplyst, hvad kompensationen bliver, men der vil dog ikke blive tale om en økonomisk kompensation.

/ritzau/