Vi er bundet af fjernvarmen

LÆSERBREV
Åbent brev til borgmester Winni Grosbøll. Jeg med flere andre finder, at det er bondefangeri af værste skuffe, at man ikke kan komme fri af stavnsbåndet, fjernvarmen.

Det var vist sig at være meget dyrere end eksempelvis olie. Idet man har en helt uforståelig kvadratmeterafgift, som må siges, at være for ”kreativ”. Men denne metode, har kun det formål, at få fjernvarmen til at ”køre rundt”. Et olieselskab leverer olie og har selvfølgelig ikke et tillæg med hensyn til kvadratmeter. Kun efter forbrug.

Jeg ønsker at vide, hvorledes man kan blive fri for fjenvarme, idet jeg og mange andre ikke ønsker at støtte den slags kreative regnestykker. Andre steder i landet, er der lignende problemer, som i øjeblikket behandles.

Fjernvarmen er alt for dyr, og helt urimeligt opbygget. Idag kan man med stor fordel få varmen på andre måder til langt lavere priser. Det er derfor

kun rimeligt, at man kan komme fri af stavnsbåndet.

Sagen bør afprøves i retten og i EU, idet der kan være tale om en direkte ulovlig metode, og det kunne betyde tilbagebetalinger i millionklassen.

Svar udbedes.

Lars M. Tjellesen
Godthåbsvej 32
Østermarie