Det er velkendt, at de fleste mennesker ikke har en passion for manuel håndtering af data, og dette er fuldt forståeligt. Denne opgave er sjældent betragtet som den mest underholdende, og den er forbundet med en væsentlig risiko for fejl.
Særligt hvis jeres virksomhed arbejder med et stort antal varenumre og produktdimensioner, kan vedligeholdelsen af produktdata blive udfordrende.
Ved at implementere en PIM-løsning i jeres driftsmodel, får I et stærkt værktøj til at styre og opdatere jeres produktinformationer. Det sikrer, at alle jeres digitale platforme, markedspladser, produktkataloger og brochurer altid er opdaterede og præcise. Resultatet heraf er ikke blot øget sindsro, men også en garanti for, at jeres kunder altid har adgang til korrekte oplysninger på tværs af diverse kanaler, og at I opretholder en konsistent markedsføringsindsats.
4. Gør kanal-integration nemt
I takt med at jeres e-handelsplatform udvides, kan det blive nødvendigt at distribuere jeres produkter på flere forskellige online-kanaler. Disse forskellige kanaler har alle deres egne unikke krav til produktinformation. Her kommer et PIM-system ind i billedet, da det kan være uvurderligt til at effektivisere administrationen, opdateringen og tilpasningen af produktdata, så de passer til de forskellige formater, der kræves af de individuelle salgskanaler.